ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΤΟ:Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ

 Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

Η φιλοξενία



Σήμερα είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τον κύριο Διονύση Χαρίση,φωτογράφο της πόλης μας.

Συζητήσαμε μαζί του ,είδαμε δείγματα της δουλειάς του,λύσαμε απορίες,σχολιάσαμε μαζί του τις δικές μας φωτογραφίες, ακούσαμε με προσοχή κι ενδιαφέρον όσα μας μετέφερε απ'την εμπειρία και τον τρόπο δουλειάς του.

Τον ευχαριστούμε για την επίσκεψή του!

Έκανε το μάθημά μας ζωντανό  και μας κινητοποίησε να βγάλουμε τις πρώτες  μας φωτογραφίες τοπίου κι άστρων!


Ήταν η πρώτη στη σειρά των επισκέψεων που θα μας δώσουν την ευκαιρία να γνωρίσουμε κάποιους από τους φωτογράφους του τόπου μας.

Εδώ,μπορείτε ν'ανατρέξετε σε ορισμένους απ'τους Έλληνες φωτογράφους που άφησαν το έργο τους ,δώρο για τις επόμενες γενιές!

Υπάρχουν πολλοί περισσότεροι,φυσικά!



ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ

https://www.fotoart.gr/istoria/photographers/greeks/index.htm


ΦΙΛΜ

Μια που είδαμε τα παλιά φιλμάκια και συζητήσαμε για τον καταγραφικό τους ρόλο  στις αναλογικές μηχανές...

Το φιλμ είναι ένα αναλογικό μέσο οπτικής αποτύπωσης κινούμενων ή στατικών εικόνων που χρησιμοποιείται στην φωτογραφία και στον κινηματογράφο. Στην πιο συνηθισμένη του μορφή, αυτή του φιλμ τύπου 135 ή 35 χιλιοστών, είναι μια λεπτή διάφανη λωρίδα, διάτρητη στις άκρες, που χωρίζεται σε καρέ, καθένα από τα οποία μπορεί να αποτυπώσει, ή μέσω μιας μηχανής προβολής να προβάλλει, εικόνα. Η περιοχή με τις τρύπες στις άκρες χρησιμοποιείται για την προώθηση του φιλμ στην αντίστοιχη μηχανή και ονομάζεται περφορέ.

Η αγαπημένη μου αναλογική φωτογραφική "οικογένεια"!



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ


Επόμενες αποστολές,λοιπόν!

Α.Φωτογραφίζω τ'αστέρια(θυμηθείτε τις τεχνικές οδηγίες,μεγάλο διάφραγμα,μεγάλο χρόνο έκθεσης,υψηλή  σχετικά ευαισθησία)

(ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ

Ορισμός

Ευαισθησία ή ταχύτητα τού φιλμ ( speed sensitivity : Η ευαισθησία τού φιλμ μετριέται σε ISO (διεθνής μέτρηση),  Διπλασιασμός τού αριθμού ISO σημαίνει διπλασιασμό ευαισθησίας κατά ένα στοπ (αντίστοιχο με το στοπ των διαφραγμάτων και των ταχυτήτων). Φιλμ π.χ. 25 - 50 – 100 - 200 - 400 – 800 -1600-3200 ASA απέχουν, μεταξύ τους  ένα στοπ.

Η αύξηση του ISO σας επιτρέπει ουσιαστικά να εργάζεστε με λιγότερο φως. Όπως πάντα, όμως, υπάρχει ένα αντάλλαγμα: αυξημένα ISO έχουν ως αποτέλεσμα αυξημένο θόρυβο και λιγότερες λεπτομέρειες.





ΧΡΟΝΟΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

Ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν την Έκθεση στην Φωτογραφία, δηλαδή το πόσο φωτεινή ή το πόσο σκοτεινή θα είναι η φωτογραφία μας είναι ο χρόνος που το φωτοευαίσθητο υλικό μας, το φιλμ ή ο ψηφιακός αισθητήρας μας θα εκτεθεί στο φως. Αυτός ο χρόνος έκθεσης καθορίζεται στις φωτογραφικές μηχανές από έναν μηχανισμό με μεταλλικές κουρτίνες που ανοιγοκλείνουν  με τόση ταχύτητα όσο εμείς τους ορίζουμε. Τις ταχύτητες του φωτοφράχτη. Του φωτοφράχτες τους λέμε και κλείστρα. 

Το κλείσιμο του κλείστρου σε κλάσματα του δευτερολέπτου, σας δίνει επίσης και τον έλεγχο του τρόπου εγγραφής της κίνησης. Εάν η ταχύτητα κλείστρου είναι γρηγορότερη από ότι κινείται το αντικείμενο ή το φόντο, τότε η εικόνα θα είναι ευκρινής. Εάν η ταχύτητα κλείστρου είναι πιο αργή, τότε θα έχετε θολά αντικείμενα.

Σκεφτείτε τη βροχή σε μια καταιγίδα, πόσο γρήγορα πέφτει αυτό το νερό; Λοιπόν, στον χρόνο 1/30 s οι σταγόνες βροχής είναι ραβδώσεις λευκού χρώματος. Αλλά στον χρόνο 1 / 250 s, οι σταγόνες βροχής αιωρούνται στον αέρα και μπορείτε να δείτε την πλήρη διόγκωση κάθε σταγόνας νερού.




ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ


Το διάφραγμα μετριέται σε μονάδες "f" που εκφράζονται με αριθμούς όπως f/1, f/2.8, f/4, f/5.6, f/8, f/11, f/16 f/22, f/32, κ.ο.κ. Όσο πιο μεγάλος ο αριθμός f τόσο πιο μικρό το διάφραγμα.

Εάν αυξήσετε τον αριθμό f-stop στην κάμερά σας, θα κάνετε την οπή μικρότερη, με αποτέλεσμα να εισέρχεται λιγότερο φως. Αν λοιπόν πάμε από το f1.4 στο f2, θα χάσουμε τη μισή ποσότητα του φωτός. Για να έχουμε τότε σωστή έκθεση, θα πρέπει να αντισταθμίσουμε αυτήν την απώλεια του φωτός είτε μειώνοντας την ταχύτητα κλείστρου στο μισό  (πχ από 1/250 στο 1/125) είτε διπλασιάζοντας το ISO μας. Αντιστρόφως, αν πάμε από f2 σε f1.4, θα διπλασιάσουμε την ποσότητα φωτός. Για να έχουμε σωστή έκθεση σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να αντισταθμίσουμε αυτό το επιπλέον φως είτε διπλασιάζοντας την ταχύτητα κλείστρου μας, είτε μειώνοντας το ISO μας στο μισό








B,Φωτογραφίζω το νερό!

Δείτε το ελεύθερα!


Εδώ,η δική μου  φωτογραφία

https://500px.com/photo/1070948745/water-by-yiannis-tsaramanidis


Καλή επιτυχία!


ΕΡΓΑΣΙΕΣ






Εμμανουέλα

Και πάλι μπράβο!

Εντυπωσιακή κι ιδιαίτερη η καθεμιά ,αλλά και σαν ομαδική σύνθεση!!!


Συνέχισε με την ίδια διάθεση και δημιουργικότητα!




Εμμανουέλλα

Και στο δεύτερο θέμα πετυχημένη η αποστολή!






Ρεγγίνα

Μπράβο για τη συνέπεια και το αποτέλεσμα!

Χαίρομαι για τη συμμετοχή σου  στην κοινή προσπάθεια!


Ρεγγίνα




Ρεγγίνα

Γεμάτη συναίσθημα!Αυτό θέλουμε!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟ:Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ

ΜΑΘΗΜΑ 16ο:ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑ ΕΝΑΤΟ:ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ:ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ,ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ